تخفیف ویژه طراحی سایت برای هیئت ها
سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اجزای مختلف تبلیغات چیست؟

اجزای مختلف تبلیغات چیست؟

اجزای مختلف تبلیغات چیست؟

آیا می دانید اجزای مختلف تبلیغات چیست؟ تبلیغات اجزای مختلفی دارد که شامل شناسایی، اطلاعات و متقاعد کردن می باشد.
با ما همراه باشید تا اطلاعات زیادی در رابطه باتبلیغات به شما ارائه دهیم.
در این مقاله در مورد عناوین زیر صحبت می کنیم با ما همراه باشید:

  • اجزای مختلف تبلیغات چیست؟
  • شناسایی
  • اطلاعات
  • متقاعد کردن
  • نرم‌ افزارهای آنالیز تبلیغات و بازاریابی
  • روند آنالیز تبلیغات در بسترهای تبلیغاتی
  • معیارهای بازدید و ترافیک
  • نرخ تبدیل (CR)
  • بازگشت سرمایه (ROI)
اجزای مختلف تبلیغات چیست؟
اجزای مختلف تبلیغات چیست؟

1- شناسایی

شناسایی یا شناساندنِ محصول به مشتری، یکی از وظایف اصلی تبلیغ است.
در تبلیغ باید کالا یا خدمات مورد نظر به‌ صورت واضح و شفاف به مخاطب شناسانده شود.
در روش ‌های سنتی، شناسایی بخش مهمی از هر نوع تبلیغات بوده است.
در قدیم برای شناساندن محصول به مخاطب، در خیلی از موارد از تصاویر مربوط به محصول و تبلیغات محیطی استفاده می ‌کردند.

2- اطلاعات

در تبلیغ باید اطلاعات مفیدی از محصول به مخاطب منتقل گردد.
بعد از اختراع صنعت چاپ و با سواد شدن درصد بالایی از افراد جوامع، صنعت تبلیغات هم این امکان را یافته تا به سمتی حرکت کند که با دادن
اطلاعات محصول خود، به مخاطبان عامِ بیشتر و یا به عبارتی مشتری ‌های بالقوه‌ بیشتری دسترسی پیدا کند.

3- متقاعد کردن

یکی از اهداف اصلی تبلیغ یا به عبارتی مهم ‌ترین بخش آن متقاعد کردن افراد برای خرید محصول یا استفاده از خدمات است.
بعد از شناساندن و دادن اطلاعاتی از محصول، در مرحله متقاعد کردن قصد داریم که مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان بالفعل شوند و از محصولات و خدمات ما استفاده کنند.

نرم‌ افزارهای آنالیز تبلیغات و بازاریابی

نرم افزارهای تجزیه ‌و تحلیل بازاریابی، متشکل از ابزارها و فرایند هایی می باشند که به شما این امکان را می ‌دهند
تا عملکرد بازاریابی و تبلیغات را کار آمد تر کرده و از بازده مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.
با این نرم ‌افزارها، شما قادر خواهید بود استراتژی بازاریابی خود را مشخص و درک کنید.
این ابزارها ترکیبی از مباحث هوش تجاری، اتوماسیون بازاریابی، تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی و راه‌ حل های بازاریابی با تلفن همراه را در خود دارند.
مباحثی که هر کدام با یک سناریوی خاص عمل می ‌کنند.

روند آنالیز تبلیغات در بسترهای تبلیغاتی

روند آنالیز تبلیغات در بسترهای تبلیغات به شرح زیر است.
1) خلاصه‌ای از گذشتۀ سازمان و محصولات داشته باشید.
2) محصولات و خدمات را ارزیابی کنید.
3) رقیبان خود را بشناسید.
4) روی مخاطب هدف زوم کنید!
5) هدف نهایی خود از تبلیغات را مشخص کنید.
6) معیارهای اصلی تبلیغات را مشخص کنید.
7) همواره پیگیر نرخ تبدیل باشید.
8) ارزیابی و تحلیل عملکرد

اجزای مختلف تبلیغات چیست؟
اجزای مختلف تبلیغات چیست؟

معیارهای بازدید و ترافیک

معیارهای بازدید و ترافیک را می شناسید؟
در دنیای دیجیتالی امروزه، زمانی تبلیغات شما موفقیت ‌آمیز خواهد بود که بتوانید از طریق کلیک،
نمایش (Impression) و مشارکت (Engagement) بازدید کننده به خود جذب کنید.
هر یک از این‌ ها می ‌تواند معیاری برای بازدید و ترافیک در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروز باشد.

نرخ تبدیل (CR)

نرخ موفقیت کمپانی شما در تبدیل بازدید کننده به مشتری، نرخ تبدیل، (CR) یا (Conversion Rate) نامیده می ‌شود.
نرخ تبدیل قوی، نشان می ‌دهد که تبلیغات شما به مخاطبان هدف رسیده است.
آنالیز تبلیغات با استفاده از این معیار، به شما کمک می‌ کند تا سرمایه‌ گذاری صحیح در کارزارهای تبلیغاتی را ردیابی و پیگیری کنید.

بازگشت سرمایه (ROI)

آیا تا به حال فکر کرده اید که ROI چیست؟
مهم ‌ترین و دلپذیرترین قسمت تبلیغات، گرفتن نتیجه دلخواه است.
امروزه اگر درصد بالایی از بودجه خود را روی تبلیغات خاصی سرمایه ‌گذاری کنید،
باید انتظار ترافیک زیاد و نرخ تبدیل بالایی هم داشته باشید.
چرا که این ‌ها معیارهایی هستند که سرمایه شما را برمی‌ گردانند.
در واقع هنگام تجزیه و تحلیل تبلیغات، بررسی این دو معیار به شما در محاسبه بازگشت سرمایه کمک شایانی می ‌کند.

38
ارسال دیدگاه
توسط
تومان