تخفیف ویژه طراحی سایت برای هیئت ها
سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

8 ایده برای اصول طراحی لوگو

8 ایده برای اصول طراحی لوگو

8 ایده برای اصول طراحی لوگو

شما با طراحی لوگو، کسب و کار خودتان را از دیگران متفاوت می‌ کنید. 8 ایده برای اصول طراحی لوگو را به شما معرفی می کنیم.
لوگو شما را کاملا واضح در برابر مخاطبان نشان می دهد.
لازم است بدانید که لوگو یکی از قدیمی ترین اشکال ارتباط گرافیکی نیز می باشد.
رعایت هدفمند ضوابط طراحی لوگو شما را به طراحی لوگویی کارا و موثر برای معرفی شما در دنیایی پر از رقابت هدایت می ‌کند.
مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید به شرح زیر است:

  • اصول طراحی لوگو
  • لوگو را ساده طراحی کنید
  • ارتباط
  • استراتژی استفاده از رنگ‌ ها را بدانید
  • یک لوگوی به یادماندنی طراحی کنید
  • فونت خاص برای طراحی لوگو
  • لوگوی خود را همه جایی کنید
  • باید در زمینه سیاه و سفید عالی به نظر برسد
  • لوگو باید برای همیشه باشد
8 ایده برای اصول طراحی لوگو
8 ایده برای اصول طراحی لوگو

1- لوگو را ساده طراحی کنید

لوگو ها باید بر روی یک مفهوم ساده و راحت ساخته شوند.
لوگوها باید اطلاعات بصری فوری و واضحی از “شما” به بیننده بدهند.
به یاد داشته باشید که لوگو‌ ها به طرق مختلف، در سیستم عامل ‌های مختلف و در قالب ‌ها و اندازه ‌های مختلف استفاده می ‌شوند.

2- ارتباط

لوگو در صورتی مرتبط است که با اهداف، ماموریت، اصول و ماهیت برندی که نمایندگی دارد ارتباط برقرار کند.
لوگو بازتاب صمیمانه ماهیت مارک تجاری است.

3- استراتژی استفاده از رنگ‌ ها را بدانید
به عنوان مثال، وقتی رنگ قرمز را می بینیم، برخی احساسات پرخاشگری، عشق، انرژی و اشتیاق داریم.
بنابراین اگر مشتریان هدف شما از نسل جوان هستند، از رنگ قرمز در لوگوها خود استفاده کنید.
رنگ آبی نماد هوش و دوستی دارد و از این رو در سایت‌های شبکه‌ های اجتماعی مانند Facebook ،Linkedin جای می ‌گیرد.
رنگ صورتی نماد لطافت است و معمولا با هر چیزی که مربوط به محصولات زنانه مانند لباس یا کفش باشند استفاده می‌ شود.

4- یک لوگوی به یادماندنی طراحی کنید

شرکت های بزرگ و معروف از ابتدای کارشان یک لوگوی به یاد ماندنی برای خود طراحی کرده اند و همه این شرکت ها را با همان لوگو می شناسند.
لوگوی پپسی، کوکاکولا و مک دونالد نمونه بسیار خوبی از طراحی ‌های به یاد ماندنی هستند.

8 ایده برای اصول طراحی لوگو

5- فونت خاص برای طراحی لوگو

فونت لوگو شما همان چیزی است که مخاطبان را بیشتر با نام تجاری شما مرتبط می‌ سازد به همین دلیل انتخاب فونت خاص نیز جزء ضوابط طراحی لوگو به شمار می‌ رود.
فونت ‌های مختلف ویژگی‌ های مختلفی را برقرار می ‌کنند و شخصیت فردی خود را دارند.
مشتریان آینده شما بدون این که حتی متوجه بشوند، فقط با قلم لوگوی شما فرضیه‌ هایی در مورد تجارت شما ارائه خواهند داد!
لوگو تایپ یکی از انواع روش‌ های طراحی لوگو است که در این نوع لوگو هیچ تصویری اضافه نمی ‌شود
و تنها شامل نام شرکتی است که با فونت خاصی نوشته شده است.

6- لوگوی خود را همه جایی کنید

لوگوی خود را طوری طراحی کنید که همه جا قابل استفاده باشد و در هر سطحی که خواستید از آن استفاده کنید.
لوگوی شما باید در بر دارنده ی تمام جرئیات باشد و با کوچک و بزرگ کردن سایز لوگو نباید خوانایی آن از بین برود.
برای مثال برخی لوگو ها وقتی در سطح بزرگی استفاده می شوند از یک سمت کشیده خواهند شد، لوگوی خوب و با کیفیت چنین ویژگی نخواهد داشت.

7- باید در زمینه سیاه و سفید عالی به نظر برسد

به یاد داشته باشید که شما در روزنامه‌ ها و مجلات و غیره نیز تبلیغات کسب و کار خود را خواهید داشت.
معمولا در این گونه تبلیغات ها، ناشران به چاپ بی رنگ تبلیغات می‌ پردازند.
در این صورت، طراحی لوگو شما باید تأثیر خود را بر بینندگان داشته باشد.

8- لوگو باید برای همیشه باشد

اگر مشاغل کوچک را مد نظر دارید باید بگوییم که تغییر لوگو برای مشاغل کوچک و نوپا جواب نمی دهد
و تنها برای مشاغل بزرگ و شناخته شده ممکن است که هر دو سال یک بار طرح لوگوی خود را عوض می کنند.
اگر از تمامی ضوابط طراحی لوگو به درستی و به جا استفاده کنید، لوگوی شما برای همه زمان ‌ها معرف شما خواهد بود.

38
ارسال دیدگاه
توسط
تومان