تخفیف ویژه طراحی سایت برای هیئت ها
سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عوامل موثر بر سئو

عوامل موثر بر سئو 1400| وی پی بلد | عوامل موثر بر سئو 2020

عوامل موثر بر سئو باعث بالا بردن کسب و کار شما می شود و اگر شما عوامل موثر بر سئو را رعایت کنید سایتتان در رتبه های بالای گوگل خواهد آمد و فروش محصولاتتان بالا می رود.
با ما همراه باشید تا راه کارهای زیادی برای بهبود سئو به شما معرفی کنیم.

عوامل موثر بر سئو

عوامل بسیار زیادی بر سئو سایت تاثیر دارد که ما در این مقاله به بررسی تمامی عوامل می پردازیم.
در سئوی سایت دو گروه On-page-SEO و Off-page-SEO در نظر گرفته می شود.
شما باید در سئو سایت تمام اصول را رعایت کنید.

1- محتوای سایت باید باکیفیت باشد
2- تگ عنوان صفحه و توضیحات متای مناسب داشته باشد
3- فرمت بندی صحیح متن رعایت شده باشد
4- بهینه سازی تصاویر انجام شده باشد
5- ساختار URL مناسبی برای صفحه ها در نظر گرفته شده باشد
6- لینک ‌سازی داخلی داشته باشد
7- لینک‌ سازی خارجی داشته باشد
8- سرعت بالای بارگزاری صفحات
9- واکنش ‌گرایی صفحات
10-زبان سایت

برای مطالعه ی مقالات سایت ما، مانند مقاله مقایسه رنک مث و یوست سئو روی لینک کلیک کنید.

۱- محتوای باکیفیت

اگر می خواهید محتوایی باکیفیت و قابل قبول برای گوگل داشته باشید باید محتوای به ‌روز شده، جدید، اصیل و با‌کیفیت در نظر داشته باشید.
این عامل مهم‌ ترین عامل در جذب کاربران و بهبود سئوی یک سایت است.
اگر شما تمام اصول سئو را در یک صفحه وب سایت رعایت کنید ولی محتوای مناسبی تولید نکرده باشید، هیچ موفقیتی به دست نخواهید آورد و در رتبه های گوگل نمی آیید.
بنابر این بایستی تلاش کنید تا محتوایی با طول بیش از ۴۰۰ کاراکتر، غیر کپی، تقسیم بندی مناسب، حاوی تصاویر و ویدئو‌ های جذاب تولید کنید.

 

عوامل موثر بر سئو • وی پی بلد

۲- تگ عنوان صفحه و توضیحات متای مناسب

اولین موردی که موتور‌های جستجو در مواجهه اول با یک سایت به آن توجه می ‌کنند،
تگ عنوان صفحه (Page title) است و بعد از آن توضیحات متا (Meta Description) است که می بینند.
به همین علت شما باید در انتخاب عنوان و توضیحات متا برای صفحه ی خود دقت کافی و لازم را داشته باشید.

به شما توصیه می‌ کنیم که کلمات کلیدی را به شکل طبیعی و نه مصنوعی در ابتدای عنوان و در توضیحات متای صفحه سایت خود قرار دهید.
عنوان صفحه نباید بیش از ۶۰ کاراکتر و توضیحات متای آن نیز نباید بیش از ۲۰۰ کاراکتر باشد،
بلکه طولانی بودن بیش از حد آن ‌ها سبب می ‌شود که در نتایج جستجو درست نمایش داده نگردد.

۳- فرمت ‌بندی صحیح متن

در دل متن نوشته شده تیتر و سر‌تیتر‌های مرتبط در متن موجود باشد.
در یک صفحه تنها باید یک تگ H1)Heading1) وجود داشته باشد که به عنوان سر‌تیتر شناخته می ‌گردد.

تیترها باید در عین حال که خلاصه شده اند، کلیات محتوای صفحه را هم نشان دهند.
می‌ توانید از ساختار تیتر‌بندی آبشاری از H2 به H6 استفاده کنید تا ساختار متن شما برای کاربر و موتور جستجو زیباتر و جذاب تر باشد.
همچنین تیتر‌های یک صفحه از سایت شما بایستی حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشند.

برای فرمت بندی متن از بولد کردن، خط کشیدن زیر کلمات یا ایتالیک کردن مطالب مهم یا کلمات کلیدی استفاده کنید.
اندازه فونت، فاصله بین خطوط و فاصله بین پاراگراف‌ ها باید کاربر ‌پسند هم باشد.
مطالب خود را به چندین پاراگراف تقسیم کنید و از قرار دادن پاراگراف ‌هایی با تعداد خط زیاد نیز خود داری فرمایید.

وی پی بلد وب سایتی رایگان برای آموزش تمام اصول وب سایت

۴- بهینه سازی تصاویر

هیچ شکی موجود نیست که تصاویر به جذابیت و درک بهتر مطالب یک سایت کمک بسیار زیادی می‌ کنند.
به همین دلیل باید تصاویر صفحات وب از نظر تعداد، اندازه، نام و تگ ALT مناسب باشند.
بنابراین لازم است موارد زیر را در سایتتان رعایت کنید:
در استفاده از تصاویر زیاده‌ روی نکنید، زیرا سرعت لود صفحه را پایین خواهد آورد.
اندازه تصاویر را تا حدی که کیفیت آن صدمه نبیند، کم کنید.
نام‌ های با معنی برای عکس‌ های خود انتخاب نمایید.
توضیحات تصاویر شامل Alt و Title حکم متا برای تصاویر را دارند،
بنابراین بهتر است با درج کردن آن‌ ها به ربات‌ های گوگل اطلاع بدهید که تصویر درباره چه موضوعی می باشد.
اگر ناچار به استفاده از عکس های زیادی در سایت خود هستید، از سیستم CDN استفاده نمایید.

بهینه سازی تصاویر

۵- بهینه سازی URL

لینک کامل یک صفحه یک آدرس منحصر ‌به ‌فردی است که به هر صفحه اختصاص داده می ‌شود.
از‌URL‌ های فارسی که آدرس صفحه را طولانی می کنند استفاده نکنید.
زیرا این مسئله خوشایند گوگل نیست.

۶- لینک ‌سازی داخلی

لینک‌ سازی داخلی برای سایت شما مزایای زیادی دارد.
هنگامی که خزنده موتور جستجو یا crawler به صفحه‌ ای از یک سایت می ‌رسد، لینک ‌های آن صفحه را به لیست پیمایش خود اضافه می کند و به آن صفحات هم سرکشی می‌ کند.
پس بهتر است لینک داخلی داشته باشید.

۷- لینک ‌سازی خارجی

لینک دادن به سایت‌ های معتبر و مرتبط ارزش محتوای سایت شما را بالا می برد و سبب می‌ شود که ربات‌ های موتور‌های جستجو ارتباط و حوزه فعالیت سایت شما را بهتر درک کنند.
در لینک ‌دهی به سایت ‌های دیگر باید توجه داشته باشید که به لینک‌ های خراب یا نا‌موجود بک لینک ندهید، چرا که ضربه شدیدی به سئوی سایت شما وارد می‌ کند.

۸- سرعت بارگزاری سایت

پایین بودن سرعت لود یک صفحه وب نه تنها باعث بیرون رفتن کاربر از صفحه می شود،
بلکه الگوریتم‌ های گوگل نیز به‌ شکلی طراحی شده‌ اند که سایت ‌هایی که سرعت بهتری دارند را در جایگاه بالاتر قرار می‌ دهند.

۹- واکنش‌ گرایی صفحات

در گذشته تنها راه دسترسی افراد به صفحات وب، از طریق لپ‌ تاپ و کامپیوتر رومیزی بود.
اما امروزه نه تنها در کامپیوتر بلکه در موبایل تبلت و غیره نمایش سایت ممکن است.
اگر طراحی سایت شما به ‌صورت واکنش ‌گرا یا responsive باشد، وب سایت شما در تلفن‌ های هوشمند و تبلت ‌ها به‌ درستی نمایش داده می‌ شود.

یکی از اشتباهات رایج در سئو، عدم اعلام زبان وب ‌سایت است.
با اعلام زبان وب‌ سایت به موتورهای جستجو می‌ توانید برای بهبود سئوی وب‌ سایت خود از سئوی بین ‌المللی بهره بگیرید.
علاوه بر این، با اعلام زبان وب ‌سایت، موتورهای جستجو راحت ‌تر می ‌توانند مخاطب مناسب برای سایت شما را پیدا کنند.

38
ارسال دیدگاه
توسط
تومان