تخفیف ویژه طراحی سایت برای هیئت ها
سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تاثیر رنگ در تبلیغات

تاثیر رنگ در تبلیغات

تاثیر رنگ در تبلیغات

روانشناسی رنگ نقش خیلی مهمی برای تبلیغات و بازاریابی داره .به همین دلیل در این مقاله درباره تاثیر رنگ در تبلیغات و طریقه استفاده از رنگ ها برای اهداف تبلیغات و بازاریابی نکاتی را به شما خواهیم گفت.

 

🔴 توجه :

هر استارت اپ یا کسب و کار کوچک یه طور کلی هر شرکت با مجموعه ایی نیاز به بازاریابی و تبلیغات داره بنابراین مفاهیم تاثیر رنگ در تبلیغات رو باید یاد بگیره.

 

فهرست مطالب :

 

🔷 چطور رنگ ها ما را مجبور به خرید میکنند

🔷 ریشه فرهنگی در رنگ ها

🔷 رنگ هایی که افراد را به انجام عمل خاصی تحریک میکنند

🔷 انواع رنگ سرد و گرم

🔷 منظور از رنگ های خنثی چیست

 

چطور رنگ ها ما را محبور به خرید میکنند :

 

🔷 رنگ ها ارتباط مستقیمی با خرید کردن مشتریان از شما دارند . رنگ اولین دلیل مشتری برای خرید است . گاهی رنگ ها باعث می‌شوند کسانی هم که قصد خرید ندارند با دیدن رنگ اجناس و.. به طور ناخود اگاه ز شما خرید کنند.

🔷 تحقیقات روی رفتار مصرف کننده نشان می دهند که روابط محکمی بین خرید مشتری و رنگ  های خاص وجود دارد .

🔷 شما هم میتوانید برای برند سازی های خود از اسن ارتباط اثبات شده استفاده کنید .

🔷 یک تقلب خوب برای انتخاب رنگ به شما میگم :

زنگ های نارنجی ،  صورتی ، قرمز ، آبی مایل به ارغوانی و مشکی باعث خرید ناگهانی مصرف کننده از شما می‌شوند اینم یه ترفند عالی برای جذب مشتری.

تاثیر رنگ در تبلیغات

 

ریشه فرهنگی در رنگ ها

 

🔷 مثلا یک رنگ میتواند در هر فرهنگ معنی متفاوتی داشته باشد.

🔷 رنگ زرد را در نظر بگیرید در اکثر کشورهای اروپایی و کشور های شمال آمریکا رنگ زرد معنی روشنایی ، شادی و نشاط می‌دهد ، به همین دلیل در کالایی که مربوط به خانواده‌ و یا کودکان باشد از ان استفاده می شود .

🔷 اما در آلمان رنگ‌ زرد را به معنای حسادت میدانند که نشان دهنده افراد حسود است.

تاثیر رنگ در تبلیغات

 

رنگ هایی که افراد را به انجام عمل خاصی تحریک میکنند

 

🔷 در زمینه وب سایت ها اینکه کدام رنگ ها بهترین عمل را برای جذب ببیننده دارد سوالی است که در تحقیقات زیادی به آن پرداخته شده است ولی نتیجه این تحقیقات یکسان نیستند.

🔷 چیزی که در تمام تحقیقات به اثبات رسیده این است که بر روی تصمیم گرفتن برای خرید کردن افراد تاثیر میگذارد .

🔷 تحقیقات نشان می‌دهد که رنگ های زیر برای طراحی دکمه های سایت تاثیر بسیار زیادی داشته اند :

 

۱. رنگ قرمز : به راحتی قابل دیدن است.

۲. رنگ سبز : رنگ آرامش بخش تری نسبت به قرمز دارد.

۳. رنگ زرد _ نارنجی : دو رنگ گرم هستند که با شادی و انجام کاری مشخص ارتباط دارند.

 

انواع رنگ سرد و گرم

 

🔷 حالا میخواییم که شما رو با انواع رنگ سرد و گرم آشنا کنیم :

🔷 رنگ های گرم : قرمز ، نارنجی ، زرد و انواع ترکیبات این نوع رنگ ها ، رنگ گرم محسوب می‌شود .این نوع رنگ ها باعث شادی ، انرژی بخش و اشتیاق آور هستند.

🔷 رنگ های سرد : سبز ، آبی ، بنفش و انواع ترکیبات این نوع رنگ ها ، رنگ سرد یه حساب می آیند.

🔷 این نوع رنگ ها آرامش بخش تر و حرفه ایی تر از رنگ های گرم هستند.

تاثیر رنگ در تبلیغات

 

منظور رنگ های خنثی چیست

 

🔷 رنگ های خنثی ممکن است برای تبلیغات توجه کمتری را جلب کنند ، اما در برندسازی اهمیت بالایی دارند.

🔷 چون باعث تعادل بین رنگ های دیگر می‌شوند ، تا همان حسی را که میخواهیم به مخاطب القا کند.

🔷 رنگ های خنثی :

۱. رنگ سفید

۲. رنگ مشکی

۳. رنگ خاکستری

۳. رنگ قهوه‌ایی و بژ

تاثیر رنگ در تبلیغات

22
ارسال دیدگاه
توسط
تومان