تخفیف ویژه طراحی سایت برای هیئت ها
سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برندینگ Branding

برندینگ چیست ؟

برندینگ Branding چیست؟

⚪برندینگ Branding  تمامی راه هایی است که شما تصویری از محصول، خدمت و یا شرکتتان را در ذهن و چشم مخاطبان و یا مشتریان ایجاد می کنید.

🔴توجه :
فرآیند اقدامات علمی و تخصصی است که شما یا سازمان تلاش می کنند تا برندی خلق شود.

فهرست مطالب

🔷برندینگ چیست
🔷برند چیست
🔷ابزارهای برندینگ از کجا شروع کنیم
🔷ابزارهای ضروری ساخت برند
🔷اشتباهات رایج در مفهوم برند و برندینگ Branding
🔷دیجیتال برندینگ  Digital Branding
🔷برندینگ محتوایی  Content Branding
🔷ارزش ویژه برند  Brand Equity

 

برندینگ چیست؟

🔷ساده ترین مفهوم برای برندینگ به معنی دادن وعده در خصوص یک برند Brand  و سپس انجام آن تعهدی است که نسبت به آن دارد.
🔷در حقیقت برندینگ Branding  یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کار اعم از کوچک و بزرگ, جزئی و یا تجاری است.
🔷اگر بخواهیم دلایل پیشرفت یک شرکت و یا یک کسب و کار را ارزیابی کنیم ، میتوانیم به وضعیت برند آن حرفه دقت کنیم که آیا محصولات  و یا خدمات  آنان یک برند شناخته شده است یا خیر ؟
🔷برندسازی یا برندینگBranding  فرآیندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می­شود.
🔷هدف اصلی از برندسازی یک محصول، خدمت یا سازمان ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه کردن به شما بدانند.

برند چیست؟

🔷برند احساس و ادراکی است که درباره یک محصول، یک ایده، یک فرد و یا یک سازمان در ذهن کاربران و مصرف کنندگان شکل میگیرد.

 

⚪فرایند برندینگ از کجا شروع کنیم؟

🔷فرآیند برندینگ را دکتر امیر اخلاصی با 8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار داد تا بوسیله آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند :

۱. تبلیغات
۲. روابط عمومی
۳. پیشبرد فروش
۴. بازاریابی مستقیم
۵. فروش شخصی
۶. بسته بندی
۷. ویدادها و اسپانسرینگ
۸. خدمات مشتری

🔷اکنون در برخی منابع بین المللی ابزارهای بیشتری دسته بندی میشود که مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته میشود.

 

برندینگ چیست ؟
ابزار های ساخت برند

 

ابزارهای ضروری ساخت برند

🔷برندینگ صدا و آوایی ( شنیداری )
🔷برندینگ ویدیویی
🔷برندینگ بصری ( دیداری )
🔷تولید و بازاریابی محتوایی
🔷فعال سازی برند
🔷برندینگ رویداد و مراسم
🔷تبلیغات دهان به دهان

 

اشتباهات رایج در مفهوم برند و برندینگ Branding


🔷اشتباهاتی رایج هنگام مواجه شدن با اصل موضوع برند و برندسازی :

۱. برند با لوگو، آرم یا المانهای سمبلیک متفاوت است.
۲. برند با علامت تجاری Trade Mark  تفاوت دارد.
۳. شعار سازمانی با داشتن برند شعار ، متفاوت است.
۴. برند با اشتهار یا حسن شهرت و معروفیت متفاوت است.
۵. برند قوی و معتبر دلیلی برای گران قیمت بودنش ندارد.

 

دیجیتال برندینگ Digital Branding

🔷نوعی برندینگ است که از گستره اینترنت و فضای مجازی استفاده میکند.
🔷از استراتژی ، تکنیک و ابزارهای بازاریابی دیجیتال در جهت یکپارچه سازی و هدفمند کردن ارتباطات برند بهره می گیرد و در نهایت تصویر و کارکرد بهتری از برند در فضای دیجیتال میرسیم.

 

برندینگ محتوایی Content Branding


🔷نوعی برندینگ است که بر تولید و انتشار محتوای جذاب و موثر برای کاربران تمرکز دارد و از رسانه های سنتی جداست.
🔷هدف از کانتنت برندینگ ارتقا جایگاه و هویت برند در ذهن و قلب مخاطبان است.

برندینگ چیست

ارزش ویژه برند Brand Equity در دو گروه دسته بندی میشود :

🔳عوامل مشهود | Tangible

🔷هویت بصری برند ، شکل ، فرم ، رنگ ، بسته بندی
🔷مشخصات ، مدل ها ، قیمت محصولات و …

🔳عوامل نامشهود | intangible

🔷شهرت و میزان آگاهی از برند
🔷ارزش ادراک شده از برند
🔷تداعیات معنایی و تصویر ذهنی از برند
🔷خلاقیت و نوآوری
🔷تمایز و مزایای رقابتی
🔷کانال های ارتباطی
🔷رضایت مندی و اعتماد مشتریان
🔷وفاداری مشتریان به برند

22
ارسال دیدگاه
توسط
تومان